Kriteria | Tidak Capai | Capai |
---|---|---|
Membuat pemerhatian pada objek dalam persekitaran menggunakan deria | 292 | 11346 |
Menggunakan bahan ICT (contoh:memilih dan memulakan game, tanpa bantuan) | 358 | 7827 |
Memberi tahu sebab dan akibat (contoh: jangan lari, nanti jatuh) | 0 | 465 |
Memberi tahu ciri-ciri sesuatu objek/bahan. | 395 | 9424 |
Memberitahu pelbagai jenis rasa pada sesuatu makanan. | 206 | 10512 |
Mencuba untuk menyanyi apabila mendengar lagu. | 216 | 11155 |
Menyanyi lagu mengikut melodi dan rentak yang betul. | 275 | 9249 |
Mula mengaitkan sebab dan akibat melalui soalan (contoh: kenapa perlu pakai kasut masa main luar?). | 341 | 7613 |
Mula memahami konsep prasains (contoh: air mengalir). | 382 | 6352 |
BILANGAN PERKEMBANGAN KANAK-KANAK MENGIKUT SENARAI SEMAK KURIKULUM PERMATA BERDASARKAN UMUR 3 - 4 TAHUN BAGI PERKEMBANGAN DERIA DAN PEMAHAMAN DUNIA PERSEKITARAN |
||
---|---|---|
Jumlah Keseluruhan Kanak-Kanak : 13,840 orang | ||
Kriteria | Tidak Capai | Capai |
Membuat pemerhatian pada objek dalam persekitaran menggunakan deria | 292 | 11346 |
Menggunakan bahan ICT (contoh:memilih dan memulakan game, tanpa bantuan) | 358 | 7827 |
Memberi tahu sebab dan akibat (contoh: jangan lari, nanti jatuh) | 0 | 465 |
Memberi tahu ciri-ciri sesuatu objek/bahan. | 395 | 9424 |
Memberitahu pelbagai jenis rasa pada sesuatu makanan. | 206 | 10512 |
Mencuba untuk menyanyi apabila mendengar lagu. | 216 | 11155 |
Menyanyi lagu mengikut melodi dan rentak yang betul. | 275 | 9249 |
Mula mengaitkan sebab dan akibat melalui soalan (contoh: kenapa perlu pakai kasut masa main luar?). | 341 | 7613 |
Mula memahami konsep prasains (contoh: air mengalir). | 382 | 6352 |